aha uitleg:

Eindelijk krijg ik iemand te spreken
van de school die mij uit kan leggen
waarom er KB bovenstaat.

Gezien het feit dat ze in de eerste 2 jaren
allemaal dezelfde vakken en basisvorming krijgen
was het wel zo handig.
Maar technische gezien zijn de eerste 2 klassen
kader GL.
Zet er dat dan boven dan is er die verwarring ook niet?

Wel dat komt omdat de grote schifting
(tenzij echte uitblinkers) pas komt
aan het einde van het 2e jaar.
Daar wordt de keuze gemaakt
gaan we verder op TL, GL of KB
welke richting etc etc etc.

De verwarring ontstaat als bij einde basisschool
de toetsen een advies geven in de vormen
TL, GL, en dergelijke
terwijl in dit geval de school die pas hanteerd
na het 2e jaar.

Wat niet wil zeggen , zegt ie, dat hij nu onder zijn nivo werkt
want deze klas krijgt wel degelijk meer en ander werk aangeboden
dan bijv kinderen in de kader KB klas.

Hij begrijpt de verwarring en gaat er onderling over hebben
hoe ze dit duidelijker kunnen maken naar de ouders toe
maar ook naar de basisscholen.
En is zelfs blij met de suggesties van mijn kant.

Het blijft een puzzel
maar het komt er op neer :
Kun je heel goed leren pak je natuurlijk hoog nivo.
Kun je goed leren maar doe je ook graag praktijk
dan kies je deze school,
ontwikkelt je 2 jaar in algemene vakken
en laat zien wat je in huis hebt.
Vandaar uit kun je omhoog, naar beneden, naar links en rechts.
Wel mooi systeem maar je moet het even doorhebben 😉

XXXXXXXXXXXXXXX

Geen reacties »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL


Leave a Reply

  • het verleden

  • afdelingen